ترجمه مقاله بهبود کنترل ازدحام توزیع شده و پویا در شبکه های موردی خودرویی


عنوان مقاله انگلیسی
Improving dynamic and distributed congestion control in vehicular ad hoc networks
عنوان ترجمه فارسی
ترجمه مقاله بهبود کنترل ازدحام توزیع شده و پویا در شبکه های موردی خودرویی

دسته : فناوری اطلاعات

ترجمه مقاله بهبود کنترل ازدحام توزیع شده و پویا در شبکه های موردی خودرویی

این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:
شبکه های موردی خودرویی
مقاله درباره کنترل ازدحام
تکنیک های فراابتکاری
جستجوی تابوی چند منظوره
کیفیت سرویس
Vehicular ad hoc networks
Congestion control
Meta-heuristic techniques
Multi-Objective Tabu Sear

چکیده

برای فراهم آوردن ارتباطات دارای قابلیت اعتماد در شبکه های موردی خودرویی (VANet ها)، توجه به کیفیت سرویس دهی (QoS) اهمیت زیادی دارد. تأخیر و گم شدن بسته ها دو پارامتر QoS اصلی هستند که در راهکارهای کنترل ازدحام به آنها توجه می شود.

در این مقاله، راهکار جستجوی تابوی چندمنظوره (MOTabu) برای کنترل ازدحام در VANet ها پیشنهاد می شود. راهکار پیشنهادی، پویا و توزیع شده است؛ این راهکار از دو بخش تشکیل شده است: تشخیص ازدحام و کنترل ازدحام. در بخش تشخیص ازدحام، وضعیت ازدحام با سنجش سطح استفاده از کانال، تشخیص داده می شود.

در بخش کنترل ازدحام، یک الگوریتم MOTabu برای تنظیم نرخ و دامنه انتقال هم برای پیام های امنیتی و هم غیرامنیتی با به حداقل رساندن تأخیر و جیتر (بی ثباتی) مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد راهکار پیشنهادی در سناریوهای بزرگراهی و شهری با استفاده از پنج معیار عملکردی شامل تعداد بسته های گم شده، نسبت بسته های گم شده، تعداد ارسال مجدد، برونده اطلاعات ارزیابی شد. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که راهکار MOTabu تا حد زیادی بر راهکارهایی همچون CSMA/CA، D-FPAV، CABS و مواردی از این دست برتری دارد. انجام کنترل ازدحام با استفاده از راهکار ما می تواند به فراهم آوردن محیط هایی با قابلیت اطمینان بیشتر در VANet ها کمک کند.

۱-مقدمه

سیستم های هموشمند حمل و نقل (ITS ها) از شبکه های موردی خودرویی (VANet ها) به عنوان فناوری ارتباطی بی سیم استفاده می کنند. در واقع، VANet ها به منظور فراهم نمودن محیطی امن و کارآمد در سیستم های حمل و نقل برای کاستن از خطرات تصادفات برای رانندگان، سرنشینان و عابرین پیاده در جاده ها طراحی شده اند.

آنها چشم انداز جدیدی از شبکه های موردی موبایل (MANet ها) هستند که خودروها را به شکل گره های متحرک در نظر می گیرند. VANet ها به دو واحد تجهیز شده اند که واحد کنار جاده ای (RSU) و واحد متصل به خودرو (OBU) نامیده می شوند. مورد اول در کنار جاده ها نصب می شود، دومی بر روی خودرو حمل می شود.
این واحدها برای انجام ارتباطات بی سیم بین خودروها (ارتباطات V2V) و نیز بین خودروها و زیرساخت های کنار جاده ای (ارتباطات V2I) مورد استفاده قرار می گیرند…

نوشته ترجمه مقاله بهبود کنترل ازدحام توزیع شده و پویا در شبکه های موردی خودرویی اولین بار در ترجمه علم. پدیدار شد.



لینک کمکی




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *