استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست

10 مرحله برتر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ مرحله شماره 1- اهداف خود را بشناسید در بازاریابی دیجیتال هیچ هدفی وجود ندارد   قبل از تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باید برای تعیین اهداف و مقاصد روشن وقت بگذارید. این رویکرد یکی از موارد ضروری برای راهنمایی شما به اهداف و دستیابی به موفقیت است، به خصوص در رسیدن به اهداف تجاری سالانه. این اهداف دارای ویژگی های زیر هستند. به عبارت دیگر، هدف با چنین شخصیتی، هدف S.M.A.R.T است. نامیده می شوند.   اهداف باید واضح و مختصر باشند: اهداف باید به طور واضح و واضح به گونه ای تعریف شوند که همه بتوانند دانش اولیه پروژه را داشته باشند. قابل اندازه گیری باشید: تعیین کنید که آیا می توان به چنین بودجه و اهدافی دست یافت، پروژه تا کجا پیش خواهد رفت و چه زمانی می توان به اهداف دست یافت. دست یافتنی: اهداف باید با تجهیزات و آموزش های فعلی قابل دستیابی باشند. مطمئن باشید: یعنی به زمان، منابع و دانش موجود دسترسی داشته باشید. مهلت مشخصی داشته باشید: به مدت زمان کوتاهی فکر نکنید که انجام کار به درستی غیرممکن باشد و زمان زیادی را برای تأثیرگذاری بر کار اختصاص ندهید. مرحله 2: مشتریان خود را بشناسید   یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت ها این است که مشتریان خود را به خوبی نمی شناسند. هر کسی می تواند مشتری شما باشد. حداقل تعداد مشتریان 1% از جمعیت بازار هدف است.   بیشتر مشتریان به دنبال شما می گردند زیرا شما می توانید مستقیم یا غیرمستقیم مشکل آنها را حل کنید. وقتی مشتریان خود را می شناسید، می خواهید راه حل های قابل اجرا برای مشکلات آنها ارائه دهید و مهمتر از همه، بازخورد و رضایت آنها را در طول این روابط جلب کنید.اگر مشتریان خود را نمی شناسید، استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما کامل نخواهد بود. در اینجا چهار راه خوب برای تعریف مخاطب هدف شما وجود دارد.   مشکلاتی را که می توانید حل کنید شناسایی کنید   هنگامی که ایده خوبی از آنچه می تواند به مشتری ارائه شود دارید، باید در نظر بگیرید که چه کسی ممکن است با چنین مشکلی دست و پنجه نرم کند.   مثلاً از خودمان مثال می زنم. تیم ما یک تیم کوچک از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در مدیریت محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی است. از آنجایی که ما خدمات خود را با قیمت مناسب ارائه می کنیم، می توانیم (در مقایسه با سایر شرکت های دیجیتال مارکتینگ) مدل ها و روش های مختلف خدمات تجاری را به مشتریان خود ارائه دهیم. بنابراین در چنین شرایطی کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها بازار هدف خوبی برای ما محسوب می شوند.    مشتریان مورد علاقه خود را تصور کنید   آیا مشتریان ایده آل خود را می شناسید؟ برای آماده سازی شخصیت خود می توانید از یک متخصص بازاریابی کمک بگیرید. پرسونا در واقع مدلی برای بهترین مشتریان شرکت شما است و ارائه پرسونا به مشتریان بالقوه نیازمند اطلاعات دقیق است. بخش های مختلفی که می توان در نظر گرفت عبارتند از:   نوع تجارت کاری که در آن کار می کند هزینه های مشتری وضعیت تاهل جنبه دیگری که باید در تصویر خود در نظر بگیرید این است که بدانید چه کسی از قیمت نشان داده شده سود می برد.   در مورد ذکر شده در بالا، می‌دانیم که خدمات و راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهیم، به دلیل سطح بالای تخصص (و بر اساس تخصص ما)، عمدتاً برای استارت‌آپ‌ها و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​طراحی شده‌اند.    به بازار خود فکر کنید   امروزه به لطف ابزارهای ارتباطی، جهان بسیار کوچکتر شده است و انتخاب افراد دیگر محدود به چند چیز نیست.تعدادی گزینه برای افراد در هر موقعیتی وجود دارد. مردم می توانند تماشای تلویزیون و خواندن روزنامه یا چیز دیگری را انتخاب کنند. به دلیل تنوع گزینه هایی که ما همیشه در اختیار داریم، مهم است که در مورد مخاطبان و بازار هدف خود در استراتژی دیجیتال مارکتینگ فکر کنید.                شرکت خود را بررسی کنید   بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت را یکی از مهمترین وظایف در تجارت خود می دانند. اما شرکت ما خود را به یک حوزه از شناخت مهارت های واقعی افرادش محدود نمی کند. در هر شرکتی، اگر مهارت ها و شایستگی های تیم را در دستان خود بدانید، می توانید راه حل ها و پیشنهادات قانع کننده تری را به مخاطبان خود ارائه دهید.   این باید هدف نهایی شما باشد. شما چیزی را ارزانتر از حد معمول یا بیشتر از چیزی که به دست می آورید به هیچ قیمتی نمی فروشید.   مرحله 3: رقبای خود را شناسایی کنید   چقدر رقبای خود را می شناسید؟ همچنین یکی از مواردی است که نباید دست کم گرفت زیرا بخش مهمی از آماده سازی استراتژی است.    رقیبی که باید بشناسید و در نظر بگیرید به سه دسته تقسیم می شوند:   رقابت مستقیم رقابت غیر مستقیم نامزدهای تازه وارد یا تغییرات مدیریتی شناخت رقبای خود به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید. اگر در پیدا کردن رقبای خود مشکل دارید، ببینید چه کسی نیازهای مشتریان شما را در زمانی که در بازار نیستید برآورده می کند.       بخش های مختلف یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال       مرحله 4: اعضای تیم را تعیین کنید   دیجیتال مارکتینگ چندین جنبه از بازاریابی آنلاین دارد:   بهینه سازی موتورهای جستجو بهینه سازی موتورهای جستجو – (SEO) بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) بازاریابی محتوایی بازاریابی – به طور ذهنی مخاطبان خود را از طریق محتوا هدایت و کنترل کنید کمپین بازاریابی – خرید آنلاین بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی – بهبود شبکه های اجتماعی بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی – همانطور که می بینید دیجیتال مارکتینگ یک زمینه بسیار بزرگ است و نمی توان نسخه کامل و مناسب برای همه را ارائه داد.همه راه حل ها باید سفارشی (خیاطی) و مناسب برای هر شرکت باشد.   داشتن یک تیم دیجیتال مارکتینگ زمانی ضروری است که یک شرکت اهداف و رویکردهای بلندمدت داشته باشد. اکنون مهم است که روی دو چیز تمرکز کنیم:   روی داده های تحلیلی تمرکز کنید شناسایی، برنامه ریزی و سیستم داده های تحلیلی برای شما بسیار مهم است زیرا موفقیت یا شکست هر کار انجام شده برای شما را تعیین می کند. داشتن چنین داده هایی در برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است و می تواند شما را از اجرای استراتژی مناسب برای کسب و کارتان مطمئن سازد.     مرحله 5: بازاریابی موتورهای جستجو بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)   استراتژی های دیجیتال مارکتینگ زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما اگر منابع محدودی دارید، به شدت توصیه می شود که بر بازاریابی موتورهای جستجو تمرکز کنید.   برای مبتدیان، بازاریابی موتورهای جستجو یکی از مهم ترین بخش های طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال است. SEM شامل موارد زیر است:   کلمات کلیدی را پیدا کنید بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو داخلی، سئو خارجی و لینک سازی) تبلیغات Google Money روی تبلیغات کلیک کنید     چرا بازاریابی موتورهای جستجو در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است؟   بازاریابی موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه را از طریق جستجوهای آنها در اینترنت هدف قرار دهید. عباراتی که مردم در اینترنت جستجو می کنند می توانند به وضوح به شما نشان دهند که چقدر اهداف شما را درک می کنند. درک نحوه جستجوی افراد در اینترنت بسیار مهم است زیرا می توانید شرایط تبلیغات، تماس ها و صفحات فرود در وب سایت خود را مطابق با نیازهای آنها تنظیم کنید.یکی از مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ افزایش حضور اینترنت شما در چشم مشتریان است. همه می دانند که مشتریان می خواهند وب سایت شما را در اینترنت پیدا کرده و به راحتی پیدا کنند. با کمک بازاریابی موتورهای جستجو، می توانید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و در بین بازیگران صنعت خود محبوب شوید.   هر ماه 30 میلیارد جستجو در گوگل در سرتاسر جهان انجام می شود و این کافی است تا به اهمیت بازاریابی موتورهای جستجو پی ببرید.   در نهایت، بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گران است، به خصوص زمانی که به دنبال مزایای بلندمدت هستید، SEM یک روش موثر و کارآمد است.       اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ   مرحله 6: بازاریابی محتوا   آیا می دانستید که بازاریابی محتوا یکی از مهمترین ارکان طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال است؟   بازاریابی محتوا حوزه وسیعی است که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد:   وبلاگ نویسی وبلاگ نویسی خارجی وبلاگ لینکدین اطلاع رسانی و روابط عمومی توزیع اسناد ارائه فایل های صوتی را ضبط و صادر کنید کتاب الکترونیکی سوالات متداول (پرسش متداول) انجمن ها و صفحات در تصاویر بازاریابی محتوا از دیرباز یک عنصر کلیدی در موفقیت برندهای بزرگ بوده است. اما فروش محتوا در کشورهای آسیایی هنوز به اندازه اروپا و ایالات متحده اهمیت ندارد. این شرکت امروزه به تمرکز بر بازاریابی محتوا ادامه می دهد و آن را یک چاشنی کلیدی و مخفی به عنوان منحصر به فرد استراتژی بازاریابی دیجیتال خود می داند.   مرحله 7: بازاریابی رسانه های اجتماعی   روزانه بیش از 1.2 میلیارد کاربر از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنند.بنابراین، بازاریابی رسانه های اجتماعی (SSM) یک راه عالی برای ایجاد یک نام تجاری، افزایش حضور سایبری شما و بهبود دانش مخاطبان از برند شما است. البته، یک استراتژی خوب تثبیت شده رسانه های اجتماعی، فروش و وفاداری مشتری شما را بهبود می بخشد.   بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر از سال گذشته است، اما دشوارتر شده است. در واقع امروزه تحلیل و پیش‌بینی رشد رسانه‌های اجتماعی به دلیل تغییر بخشی از آن دشوارتر است.   یک استراتژی دیجیتال خوب برای سایبر به شرح زیر است:   اهداف بازاریابی را در شبکه های اجتماعی تعیین کنید کانال رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید مدیریت محتوا از تبلیغات استفاده کنید اندازه گیری میزان موفقیت یکی از رایج ترین سوالاتی که با آن روبرو هستیم این است: “آیا باید از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت خود استفاده کنم؟”   و پاسخ مثبت است! بازاریابی رسانه های اجتماعی یک امر ضروری است   این ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از شرکت ها هنوز در حال تایید این موضوع هستند که بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست و چگونه کار می کند. و هنوز برندهایی هستند که معتقدند خرید شنوندگان یا فالوورهای جعلی در کانال های خاص می تواند استراتژی خوبی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد!!    همانطور که در دنیای واقعی می بینید، بازاریابی رسانه های اجتماعی چیزی فراتر از داشتن طرفداران است. با اجرای استراتژی های رسانه های اجتماعی مناسب، یک شرکت نه تنها می تواند مخاطبان خود را افزایش دهد، بلکه درآمد فروش خود را نیز افزایش می دهد.   مرحله 8: بازاریابی ایمیلی   بدون توجه به اندازه کسب و کار شما، باید بازاریابی ایمیلی را شروع کنید تا رشد کسب و کار خود را در دنیای تجارت الکترونیک تسریع کنید.بازاریابی ایمیل به چند بخش تقسیم می شوند:   اهداف تعیین کنید بهبود و تقویت لیست ایمیل های موجود خود را فراهم می کند برنامه تحویل ایمیل اندازه گیری میزان موفقیت بازاریابی پست الکترونیک یکی از ملزومات استراتژی خود را به این دلیل که احتمال تاثیر بر مخاطبان خود را افزایش می دهد. امروزه بیش از 3.5 میلیارد حساب ایمیل در سراسر جهان وجود دارد و 95 درصد از کاربران آنلاین از ایمیل استفاده می کنند. 91 درصد از این کاربران آنلاین حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند.   آن را مانند یک کار ساده به نظر می رسد. درست است؟ اما این است که در همه این مورد نیست.   در جهان امروز، ما بسیاری از ایمیل های هر روزه دریافت و ما به طور کلی در نگاه اول جدا ترین ایمیل های مهم. این یک چیز برای ارائه یک ایمیل به صندوق پستی مشتری است، و آن را دیگر برای باز کردن ایمیل خود را.   اگر شما با استفاده از بازاریابی ایمیل، توصیه می کنیم شما امروز شروع می شود. یک مطالعه نشان داد که به طور متوسط در سرمایه گذاری از طریق ایمیل بازاریابی 44.25 $ به ازای هر دلار بود.   بازاریابی پست الکترونیک شما کمک می کند بهبود نرخ تعامل مخاطبان خود را. توصیه می شود برای استفاده از خدمات بازاریابی ایمیل برای نیازهای بازاریابی خود را. این خدمات به شما اجازه آماده ایمیل اختصاصی و شخصی، به طوری که شما می توانید نام ارتباط و اطلاعات شخصی در مورد آنها را در متن ایمیل خود را شامل. این مخاطبان خود را بیشتر متعجب و حتی پاسخ به ایمیل های شما خواهد شد.   مرحله 9: ادغام بازاریابی تلفن همراه به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را   بنا به آمار، تعداد کاربران تلفن همراه در حال رشد است هر روز.ممکن است برخی با این جمله مخالف باشند، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، خواهید دید که تعداد کاربران موبایل با سرعت بیشتری نسبت به تعداد کاربران رایانه در حال رشد است (با وجود اینکه امروزه کاربران رایانه‌ای زیاد هستند).   تمام استراتژی های بازاریابی موبایلی برای راه حل های بازاریابی دیجیتال باید شامل موارد زیر باشد:   اهداف بازاریابی موبایلی فیلد مناسب را انتخاب کنید نتایج اندازه گیری می شود     بازاریابی موبایلی دقیقا چیست؟   “بازاریابی موبایلی نوعی از فعالیت های موبایلی است که از طریق تلفن های همراه، تلفن های همراه و سایر وسایل ارتباطی مانند تبلت و غیره اجرا می شود و عموماً به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی طراحی می شود. ایده های زیادی.”   شکی نیست که بازاریابی موبایلی یک حوزه عظیم تبلیغاتی است که یکی از نیروهای اصلی در حوزه تبلیغات دیجیتال باقی خواهد ماند.   در اینجا چند مرحله سریع برای دریافت طرح کسب و کار تلفن همراه آورده شده است:   ذهن آگاهی در عرض چند ثانیه (با مهمترین مطالب در مورد چگونه؟ چه زمانی؟ چرا؟ و …)   دامنه توجه کاربران موبایل بسیار کوتاه و به طور کلی در عرض چند ثانیه است. بنابراین اگر می‌خواهید بازاریابی موبایلی را به طور مؤثر انجام دهید، مطمئن شوید که ایده خوبی از آنچه قرار است به مخاطبان خود بدهید دارید تا بتوانید در عرض چند ثانیه توجه آنها را جلب کنید. داشتن یک فراخوان برای اقدام یکی از مهمترین مراحل در بازاریابی موبایلی است.   از کدهای QR برای بهبود تجربه کاربری (UX) خود استفاده کنید.   کدهای QR بسیار فعال هستند و توسط بسیاری از شرکت ها استفاده نمی شود. بنابراین می توانید از آنها برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کنید. با استفاده از کدهای QR می توانید تجربه کاربری رسانه را در کمترین زمان ممکن بهبود بخشید.از بازاریابی بین پلتفرمی برای دستیابی به مخاطبان شهر و محله خود استفاده کنید.       دیجیتال مارکتینگ یا استراتژی بازاریابی دیجیتال       بازاریابی خود را بر اساس صدای مردم هر منطقه و علایق خود انجام دهید. صدا و اقدامات شما در فرآیند فروش باید به گونه ای باشد که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.   بازاریابی پیامکی (سیستم های پیام کوتاه)، برای ارتباط کوتاه و مفید با مخاطب.   SMS یا SMM شامل ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه شنونده است. افراد قدرتمند در صنایع مختلف بر این باورند که چنین فرصت هایی به بهبود ارتباط با مخاطبان کمک می کند.   مرحله 10: مشارکت در بازاریابی   یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مشارکتی است. اگر به برندهای محلی اطراف خود نگاه کنید، متوجه می شوند که از بازاریابی وابسته به عنوان راهی قدرتمند برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند.   در اینجا چند مرحله مهم وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید.   هدف درست را تعریف کنید برنامه مشارکت تهیه کنید توزیع در بازار نتایج اندازه گیری می شود بازاریابی مشارکتی مزایای زیادی برای صاحبان مشاغل دارد. این مانند بازاریابی دهان به دهان است و می تواند هزینه های کلی بازاریابی (تبلیغات) شما را کاهش دهد.   ایجاد یک استراتژی بازاریابی مشارکتی در صورتی که اهداف شما واضح باشد آسان است. بنابراین استراتژی بازاریابی خود را با تعیین اهداف روشن شروع کنید. در این صورت، هدف باید در راستای استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال باشد.   شرکت ها در طول کمپین های بازاریابی مستعد اشتباه هستند. در اینجا چند اشتباه کلیدی وجود دارد که در هر شرایطی باید از آنها اجتناب کنید:   بفروشش کمکی نمیکنه تبلیغات از طریق چندین شریک تست نکنید مکالمات و مذاکرات را دنبال نکنید نکته: باید در نظر داشته باشید که موفقیت شریک زندگی شما بستگی زیادی به موفقیت شما دارد (و نه برعکس)..             اصول دیجیتال مارکتینگ چیست

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =