راحت ترین ورزش ها برای لاغری شکم

امروزه داشتن شکمی کوچک و تناسب اندام، یکی از آرزوهای همه افراد چه زن چه مرد است و همه افراد تلاش می کنند تا با ورزش و رژیم لاغری مناسب به تناسب اندام برسند. ورزش لاغری شکم، شامل آن دسته از ورزش هایی است که در کوچک کردن شکم و تناسب اندام افراد موثر است.

ورزش لاغری شکم و تناسب اندام

ورزش های متعددی وجود دارند که تحت عنوان ورزش لاغری شکم، در باشگاه ها و مراکز ورزشی مختلف در سراسر جهان توسط مربی های کار آزموده و ماهر به افراد آموزش داده می شوند. تا در کمترین زمان به همراه رژیم غذایی مناسب، به وزن و تناسب اندام دلخواه دست پیدا نموده و به اصطلاح شکم خود را آب کنند. هر ساله هزینه های بسیاری در زمینه کوچک کردن شکم و در جهت ورزش لاغری شکم، توسط باشگاه ها و افراد مصرف می شود تا باخرید وسایل و تجهیزات برای کاهش چربی های دور شکم و لاغری شکم اقدام نمایند.

اما این اقدامات کمک ناچیزی به لاغری شکم می کند و به از بین بردن لایه های زیرین چربی اطراف شکم کمکی نمی کند. برای کاهش این چربی ها، بایستی ابتدا اطلاعات اولیه ای راجب عضلات شکمی بدست آورد و سپس با کنترل رژیم غذایی و کنترل قند و چربی مصرفی، به تناسب اندام و لاغری شکم دست یافت. در زیر به تعدادی از این ورزش ها اشاره می کنیم و به اختصار در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

ورزش پلانک

ورزش پلانک، ورزشی بسیار موثر و کاربردی در لاغری شکم به حساب می آید. این ورزش لاغری شکم را می توان در هر مکانی انجام داد و نیاز به فضای زیادی برای انجام ندارد. این ورزش بسیار شبیه شنای سوئدی بوده و در آب کردن شکم و تناسب اندام بسیار موثر است. زیرا در این ورزش عضلات شکم بسیار درگیر می شوند و هنگامیکه این ورزش بصورت ادامه دار انجام شود، در آب کردن چربی های لایه های زیرین شکمی نقشی موثر ایفا می کند.

روش انجام ورزش پلانک:

این ورزش، به عنوان یک ورزش لاغری شکم، به این صورت انجام میشود:

  • ابتدا بایستی کف دو دست و ساعد و نوک پاها را روی زمین قرارداد و بدن در حالتی کاملا صاف قرار بگیرد.
  • در یک دوره ورزش پلانک، بایستی زمان انجام این ورزش از کم به زیاد افزایش پیدا کند. به عنوان مثال، در روزهای اول شروع این ورزش 10ثانیه در این حالت باید بطور کاملا صاف ایستاد. سپس در هفته های بعدی این زمان بیشتر می شود. با انجام این ورزش بصورت مرتب، توانایی بدن در انجام این ورزش نیز افزایش یافته و بدن می تواند مدت زمان بیشتری را در این حالت بماند.
  • در هفته های بعدی می توان یک پا را کمی بالا آورد و فشار وارده بر بدن و شکم را افزایش داد.
  • تعداد مرتبه های انجام این حرکت را روز به روز باید افزایش داد و هربار باید در حد توان مکث نمود. هرچه بیشتر در این کار ممارست به خرج داده شود، توانایی بدن در انجام این حرکت افزایش یافته و مقدار فشار بیشتر بر روی شکم، باعث آب شدن بیشتر چربی های شکم می شود.

ورزش دراز نشست

ورزش دراز نشست، به عنوان یک ورزش  برای لاغری شکم در یک هفته ، یکی از معمولترین ورزش هایی است که در مکان های ورزشی، باشگاه ها و حتی در خانه امکان انجام آن وجود دارد. تقریبا همه افراد با این ورزش آشنایی کامل دارند و معمولا در آموزشگاه ها و در زنگ های ورزش، این ورزش لاغری شکم به افراد آموزش داده می شود. می توان این ورزش را در هفته های اول در هرمرتبه 25 تا 30 بار انجام داد و در هفته های بعد این تعداد را افزایش داده و به 35 تا 40 بار در هر مرتبه انجام این ورزش افزایش داد.

حرکت اسکوات

یکی دیگر از ورزش هایی که در کوچک کردن شکم نقش اساسی داشته و به عنوان یک ورزش لاغری شکم شناخته می شود، حرکت اسکوات است. این حرکت به طور معمول در باشگاه های تناسب اندام و فیتنس، با وزنه یا بدون وزنه انجام می شود. انجام این حرکت بسیار ساده و در مراحل زیر انجام می گیرد:

  • ابتدا در حالت ایستاده بایستی پاها را به عرض شانه باز کنید، بطوری که مچ پاها و زانوها بطور مستقیم رو به جلو قرار گرفته و به اطراف خم نشود. همچنین کمر باید بطور کامل صاف باشد و خم نباشد.
  • برای شروع حرکت اسکوات، بایستی به آرامی و تا جایی پایین آمد که ران ها و ساق پاها باهم زاویه ی 90 درجه بسازند. سپس بایستی به حالت اولیه بازگشت.
  • در هر مرتبه، 20 تا 25 بار این کار را بایستی تکرار کرد. در هفته های بعدی انجام این حرکت می توان تعداد حرکت ها را بالا برد.

تمرین شبیه به کوهنوردی

یکی از ورزشهای بسیار مهم و کاربردی که به عنوان ورزش لاغری شکم از آن یاد می شود و تاثیر زیادی در درگیر کردن ماهیچه های شکمی و لاغری شکم دارد. این ورزش شبیه بالا رفتن از کوه هنگام کوهنوردی بوده و از این رو به آن ورزش شبیه کوهنوردی می گویند. مراحل انجام این ورزش در ادامه ذکر می شود:

  • ایتدا برای انجام دادن این ورزش لاغری شکم، بایستی در حالت شنا قرار گرفت، و برای اینکه تمام وزن بدن روی دست ها بیفتد، بایستی دست ها بطور کامل باز شوند.
  • سپس هربار یکی از پاهارا باید از زانو خم کرد و به داخل شکم آورد و 15 تا 20 ثانیه در این حالت باید ماند. سپس با پای بعدی ان حرکت تکرار شود. در هفته های بعدی انجام این ورزش لاغری شکم، زمان انجام این کار را می توان براساس توانایی که فرد از خود سراغ دارد بالا برد. بطور معمول با انجام این حرکت در هفته های ابتدایی توانایی فرد رفته رفته افزایش پیدا کرده و انجام این حرکت برای او آسان می گردد.

حرکت کرانچ به عنوان ورزش لاغری شکم

حرکت کرانچ به عنوان یک ورزش لاغری شکم ، تقریبا در همه باشگاه های تناسب اندام انجام می شود. مراحل این ورزش به این صورت است:

  • ابتدا دست ها را باید کنار سر قرار داد.
  • سپس بطوری که پایین تنه ثابت بماند با خم کردن بالاتنه بایستی آرنج راست را به زانوی چپ زد .
  • سپس این حرکت را برای سمت دیگر بدن باید انجام داد.
  • این حرکت را به تعداد 15 مرتبه در هرقسمت از بدن باید انجام داد و در هفته های بعدی انجام این ورزش، تعداد این حرکت هارا بسته به توان فرد می توان بالا برد.

Random Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

چهار × 3 =